Loading...

LEX Facturatie

LEX Facturatie

LEX Facturatie

LEX Facturatie is een gebruiksvriendelijk en betaalbaar facturatiepakket dat perfect is voor KMO's. Het pakket biedt een groot aantal functies en mogelijkheden om uw facturatieproces te automatiseren en te vereenvoudigen. Het is samen met LEX Boekhouding geïntegreerd in het LEXAct pakket. Hierdoor kunnen facturen automatisch doorgesluisd worden naar de boekhouding. Lexact facturatie is afzonderlijk bruikbaar, u bent niet verplicht de boekhoudmodule(s) aan te schaffen.

Acta-B Acta-B Acta-B

Verkopen

De verkoopmodule stelt een bedrijf in staat om zowel orders als rechtstreekse facturen te maken. Afhankelijk van de grootte en de werkwijze van uw bedrijf kan een orderbevestiging, een laadlijst en een afleveringsnota aangemaakt worden. U kan zelfs per klant het aantal copies bepalen dat afgedrukt moet worden! De artikelfiche kan aangepast worden aan de informatie die u nodig heeft. Indien u bvb met barcodes werkt, dan wordt deze zone actief. Barcodes worden automatisch gegeneerd, zelfs indien u uw artikels importeert uit een bestand zonder barcodes. Misschien is het gewicht van een artikel belangrijk voor een laadlijst (maximum laadgewicht)? Standaard kan u zowel het bruto, het netto als tarra gewicht ingeven. Deze gegevens kunnen vervolgens op elke lijst worden afgedrukt. Werkt u met meerdere magazijnen per artikel en worden de verkopen of aankopen via een standaard magazijn afgehandeld? U kan dan per artikel een standaard magazijn definiëren. U kan bepalen per klant welke lijsten nodig zijn. Sommige van uw klanten vragen u misschien een aparte lay-out wat betreft de orderbevestiging of factuur. Per klant kan u definiëren wat de contant- of commerciële korting is. Ook kan u met kredietbeperkingen werken per order.

Aankopen

Met de aankoopmodule kan een bedrijf aan de hand van o.a. de minimum voorraad bestellingen genereren naar leveranciers toe. U kan ook bestellingen genereren waarbij rekening gehouden wordt met uw lopende orders naar klanten toe. Afhankelijk van de leverdatum die u hebt ingegeven wat betreft uw orders naar klanten toe, berekent de module aankopen automatisch de juiste hoeveelheid die besteld moet worden naar uw leveranciers toe.

Magazijnbeheer

U kan standaard met een onbeperkt aantal magazijnen werken. Elk magazijn kan onderverdeeld worden in gang/rek/schap of in een aantal locaties. Op het moment dat u een artikel creëert kan u elk artikel toewijzen aan een (standaard) magazijn. Dit standaard magazijn wordt als ‘default’ gebruikt voor zowel uw verkopen als uw aankopen.

Toonbankverkoop

Met de module “Toonbankverkoop” kan u verkopen via een (Pc)-kassa met of zonder facturatie beheren en achteraf verwerken. Deze module werd speciaal ontworpen met het oog op een snelle ingave van artikels. Detailhandelaren weten beter dan wie ook dat elke klant een snelle en correcte bediening verlangt. Boekhandelaren, fotozaken, kledingzaken, enz. zullen versteld staan van de uitgebreide mogelijkheden van LEX Toonbankverkoop!

Offertebeheer

Via de module ‘Offertebeheer’ kan u persoonlijke offertes aanmaken naar uw klanten en/of prospecten toe. De 2de helft van de jaren negentig luidde het begin in van het concept ‘One-to-One’ marketing. Hoewel niet echt nieuw berust het principe op het idee dat elke klant op een specifieke manier moet benaderd worden. Waarom dan geen speciale offerte maken voor een prospect uit de drukkerijwereld of die ene klant uit de financiële wereld? Het kan! Met LEX Offertebeheer.

Permanente Inventaris

De module ‘Permanente Inventaris’ laat aan een bedrijf toe de theoretische voorraad (op computer) te vergelijken met de reële voorraad (fysiek) en dit voor alle of een gedeelte van de artikels, met een door de gebruiker gekozen periodiciteit. De verschillen in hoeveelheden en de waarde van de voorraden zijn het voorwerp van een aanpassing van de theoretische voorraad en, op verzoek, kan een verrichting in het diverse dagboek van de boekhouding worden aangemaakt.

Statistieken

Verkoop- en aankoopstatistieken vormen het hart van uw bedrijf. Vragen zoals “Wie is mijn grootste klant”, of “In welke regio verkoop ik het meest” vormen de basis voor een actiegericht beleid. Aan de hand van deze statistieken kan elk bedrijf een doelgerichte en rendabele strategie voeren naar haar belangrijkste klanten en/of prospecten toe. Artikels kunnen verdeeld worden in verschillende groepen. Op basis hiervan kunnen getotaliseerde statistieken en gegroepeerde artikellijsten samengesteld worden. Aan de hand van regio’s kan een statistische relatie gelegd worden tussen de aankopen en verkopen enerzijds en de geografische ligging (of een andere basis) van de leveranciers en klanten anderzijds. Vertegenwoordigers kunnen gekoppeld worden aan een klant of aan artikelen (artikelgroepen) per klant. Zo kan u geselekteerde en gegroepeerde lijsten opmaken.

Wens je graag meer info, een demo of een vrijblijvende offerte?

Contacteer ons